THE SLAVES

Poster für die von Hans-Ruedi Jaggi organisierte „Beat 66“ Tournee von The Slaves, welche sie zusammem mit The Sevens bestritten. Der mysteriöse Slogan „Niemand weiss, woher sie kommen“ stammt von Jaggi.

Poster for the Slaves' "Beat 66" tour organized by Hans-Ruedi Jaggi, which they played together with The Sevens. The mysterious slogan "Nobody knows where they come from" was created by Jaggi.

FLOWER POWER TOUR

Im Herbst 1967 organisieren Hans-Ruedi Jaggi und sein Compagnon Martin Meyer eine „Flower Power“ inspirierte Tour durch die Schweiz. Headliner sind The Creation aus England, mit an Bord verschiedene Schweizer Acts. Den Werber und DJ Gordon James engagiert Jaggi als „Titelsponsor“ und ergattert am Schluss der Tour noch dessen Bentley. Für den Tourauftakt werden Procol Harum engagiert, die gerade ihren Über-Hit „A Whiter Shade Of Pale“ promoten.

In the fall of 1967, Hans-Ruedi Jaggi and his partner Martin Meyer organize a "Flower Power" inspired tour through Switzerland. Headliners are The Creation from England, with various Swiss acts on board. Jaggi engages the public relations man and DJ Gordon James as "title sponsor" and gets hold of his Bentley at the end of the tour. Headliners of the opening show only are Procol Harum, who promote their huge hit „A Whiter Shade Of Pale“.

ROLLING STONES

Design: Urs Furrer

Hans-Ruedi Jaggi ist ein Pionier in Sachen Sponsoring. Für das Konzert der Rolling Stones am 14. April 1967 kann er verschiedene Geschäftspartner einspannen, so die „Pop Boutique“ Naphtaly’s in der Zürcher Altstadt. Diese lässt eigene Flyer und Plakate drucken, die der Grafiker Urs Furrer (später bei der Zeitschrift Pop) gestaltet. Prompt kommen mehrere Stones auf einem Einkaufsbummel im Naphtaly’s vorbei und decken sich mit poppiger Mode ein.

Hans-Ruedi Jaggi was a pioneer in sponsoring. For the Rolling Stones concert on April 14, 1967, he was able to enlist the help of various business partners, including Naphtaly's "Pop Boutique" in Zurich's old town. The latter printed its own flyers and posters for the concert, which were designed by graphic artist Urs Furrer. Several Stones stopped by Naphtaly's on a pre-concert shopping tour.

MONSTERKONZERT POSTER 1968

Design: Bruno Kümin

Eine von vier verschiedenen Varianten des Plakats für das Monsterkonzert 1968. Hier werden noch Cream als eine der Attraktionen angekündigt, welche ihre Teilnahme aber wegen Aktivitäten in den USA kurzfristig absagen. 200 dieser Plakate werden gedruckt.

One of four different versions of the poster for the Monster Concert 1968. Here Cream are still announced as one of the attractions, but they cancelled their participation at short notice due to activities in the USA. 200 of these posters were printed.

KROKODIL BLOW UP POSTER

In Hans-Ruedi Jaggis Club Blow Up an der Schoffelgasse in Zürich spielen einige bekannte internationale Bands, aber auch die Schweizer Szene ist gut vertreten: Les Sauterelles geben hier Ende 1968 ihre Abschiedskonzerte. Im April steigen Krokodil wie Phönixe aus der Asche der Sauterelles und geben im Blow Up ihre ersten beiden, vielbeachteten Konzerte.

Hans-Ruedi Jaggi’ s Blow Up club in Zurich hosted a number of well-known international bands, but the Swiss scene was also well represented. The Swiss Beatles of Les Sauterelles gave their farewell concerts here at the end of 1968. In April 1969, Krokodil rose like phoenixes from the ashes of the Sauterelles and played their first shows at the Blow Up.