THE CANNON BALLS 1963

Rares Konzertplakat der Prä-Sevens Fromation The Cannon Balls vom 25. März 1963. Obschon die Band als Sextett angekündigt wird, sind auf den Bildern nur die Mitglieder der Stammformation (Pierre Aebischer: voc, Georges Läderich: git, Pino Gasparini:b und Nando Gasparini: dr) zu sehen.

Rare concert poster announcing a show of the Pre-Sevens band The Cannon Balls on March 25, 1963. Although the band was announced as a sextet, only the members of the original four piece line-up (Pierre Aebischer: vocals, Georges Läderich: guitar, Pino Gasparini: bass and Nando Gasparini: drums) can be seen on the pictures.

1. YEAH YEAH FESTIVAL ZÜRICH 1965

Handbeschriebener Plakatenwurf für das erste grosse Beat-Festival im Zürcher Casino Horn. Der umtriebige Beat-Coiffeur Félix Esseiva war der Veranstalter und auch der „Gestalter“ dieses Entwurfs. Seine Entdeckung Les Pirates waren – neben diversen Zürcher Nachwuchshoffnungen – die Attraktion von «auswärts».

A handwritten poster draft for the first big beat festival in Zurich's Casino Horn, organized by the promoter and beat hairdresser Felix Esseiva. Les Pirates were the attraction from "out of town" - in addition to various young Zurich hopefuls.

LIVERPOOL NIGHT BASEL 1965

In Basel hatten Rock- und Beatfestivals schon eine Tradition seit 1962. Am 11. September 1965 traf sich die lokale Elite zu einer «Liverpool Night» im Gundeldinger Casino. Als auswärtige Gäste war die Zürcher Frauen-Beatband The Ladybeats angesagt, die am 1. Yeah Yeah Festival in Zürich debütiert hatte.

Basel was already familiar with rock and beat festivals (the first big one took place in 1962). On September 11, 1965, the local elite met for a "Liverpool Night" at the Gundeldinger Casino. The Zurich girl group The Ladybeats, who had debuted at the 1st Yeah Yeah Festival in Zurich, were announced as special guests.

YEAH YEAH FESTIVAL BERN 1965

Auch in Bern fand am 27. August 1965 erstmals ein grosses Beat Festival statt. Organisiert wurde es von den Lokalmatadoren The Black Caps und The Morlocks, als Stars wurden die kürzlich umgetauften The Sevens engagiert. Jede Band produzierte ihre eigenen Plakate, so dass die Stadt «klebte». Das Konzert im altehrwürdigen Casino war prompt ausverkauft.

In the Swiss capital of Bern, a big Beat Festival took place for the first time on August 27, 1965. It was organized by the local heroes The Black Caps and The Morlocks, the recently renamed The Sevens were invited as "foreign" attraction. Each band produced their own posters, so that the whole city "stuck". With success: The concert in the city's Casino, normally a temple of classic music, was sold out.

BEAT ’66 TOUR

Erwin Meinen

Anfang 1966 waren The Sevens zusammen mit der legendären Wiener Beat Band The Slaves («Beat aus der Hölle») auf Schweizer Tour. Am Konzert in Solothurn, für das dieses Plakat wirbt, kam es zu Krawallen von entfesselten Fans. Die Sevens wurden bis ins Hotel verfolgt und brauchten Polizeischutz.

In early 1966 The Sevens were on an extended tour of Switzerland together with the legendary Austrian beat band The Slaves ("Beat from Hell"). At a concert in Solothurn, for which this poster advertises, riots broke out. They Sevens were chased by fans and needed police protection.

GORDON JAMES TOUR 1967

In veränderter Formation waren The Sevens auf der von Hans-Ruedi Jaggi und Martin Meyer organisierten Gordon James Tournee unterwegs. Als Headliner war die englische Pop Art Band The Creation angekündigt. Neben den Sevens waren auch der Sänger Heiner (später Hardy) Hepp mit der Band The Blacks und der DJ Gordon James mit seiner englischen Band The Injection mit von der Partie. Letzterer wurde von den Organisatoren allerdings mehr als Financier und Werbetreibender missbraucht.

A new line up of The Sevens was part of a 1967 tour organized by Hans-Ruedi Jaggi and Martin Meyer. The English pop art band The Creation were the headliners. Besides The Sevens, also on board were singer Heiner (later Hardy) Hepp with The Blacks and Zurich DJ Gordon James with his English band The Injection. James, however, was abused by the organizers as a financier of their project.

ZÜRICH 1968

Plakat für ein spätes Konzert der Sevens im Schützenhaus Albisgüetli Zürich, zusammen mit den Koobas aus Liverpool und Les Sauterelles, die damals gerade an ihrem Album «A View To Heaven» arbeiteten. Kurz darauf löste sich die Band auf – nicht zuletzt aus finanziellen Gründen.

A Poster for a late concert of the Sevens at the Schützenhaus Albisgüetli Zurich in 1968, together with the Koobas from Liverpool and Les Sauterelles, who were working on their album «A View To Heaven» at that time. Shortly afterwards the Sevens disbanded - not least for financial reasons.