PICHI: NULL UHR ZEHN
Vinyl
Null Uhr Zehn / Ich will nicht immer nur Latein
Telefunken U-55 547, Germany
1964
1964 kommt der blutjunge Sänger Pichi nach zwei Singles für das Winterthurer Klein-Label Teleton bei der deutschen Major-Firma Telefunken unter (wie einst der Swing-König Teddy Stauffer). Im Münchner Trixi Studio, wo fünf Jahre später das erste Krokodil-Album entstehen wird, spielt Pichi mit einem Studioorchester „Null Uhr Zehn“ ein, seine Version des Dion-Hits „Drip Drop“. Von Pichis Schweizer Begleitband The Limelight ist nur Walty Anselmo im Studio. Er wird auf dem Plattelabel namentlich erwähnt. Angeblich, um die besorgten Eltern zu überzeugen, dass ihr Walty auf dem richtigen Weg ist.
In 1964, after two singles for the small Winterthur label Teleton, young singer Pichi signed with the German major label Telefunken. In the Trixi Studios in Munich, where the first Krokodil album would be recorded five years later, Pichi recorded ‘Null Uhr Zehn’, his German sung version of the Dion hit ‘Drip Drop’, with a studio orchestra. Only Walty Anselmo of Pichi's Swiss backing band The Limelight was present at the recording session. He is mentionned by name on the record label, allegedly to convince his concerned parents that their Walty was indeed on the right track.
HEPP ANSELMO: TEST PRESSING WALKIN’ ON THIS ROAD
Vinyl
Walkin’ Down This Road / Go On Home Girl
Columbia SCMZ 3036, Switzerland, Test Pressing
1966
Testpressung der ersten und einzigen Hepp Anselmo Single, die 1966 bei der Schweizer EMI/Columbia erscheint. Aufgenommen im Basler Tonstudio von Max Lussi enthält die Single mit „Walkin’ On This Road“ eine Coverversion des Kingston Trios und „Go On Home“, einen Song von Hardy Hepp. Die Platte dient vor allem als Promo-Gadget in England und wird kaum verkauft.
Test pressing of the first and only Hepp Anselmo single, released by Swiss EMI/Columbia in 1966. Recorded at Max Lussi's studio in Basel, the single contains ‘Walkin’ On This Road’, a cover version of the Kingston Trio, and “Go On Home”, a song by Hardy Hepp. The record was mainly used as a promotional gadget in England and sold only in very small numbers.
HEPP ANSELMO: WALKIN’ ON THIS ROAD
Vinyl
Walkin’ Down This Road / Go On Home Girl
Columbia SCMZ 3036, Switzerland
1966
Die reguläre Version der Hepp Anselmo Single. Hier das Exemplar aus der Albert-Werner-Collection. In der Sendung „Sali Mitenand“ wird die Platten am 24. Oktober 1966 gespielt (A- und B-Seite!).
The regular version of the Hepp Anselmo single. This is the copy from the Albert-Werner-Collection. This record was played (A and B side!) on the programme ‘Sali Mitenand’ on 24 October 1966.
KROKODIL: CAMEL IS TOP
Flexidisc / Vinyl
Camel Is Top
Columbia/CBS Switzerland CSM 1022 (Flexidisc + Vinyl)
1969
Promo-Platte für die Zigaretten-Marke Camel, aufgenommen von Serge Christen, produziert von Michel Bovay (The Sevens). „A Camel smoke has no equal / so now’s the time to have a try/you’ll soon find out that I don’t lie“. Erscheint in Grossauflage als Flexi Disc. Es existieren auch Versionen auf Vinyl. Krokodil promoten die Single auch mit einer Gruppe von Tänzerinnen (The Camel Dancers).
Promo disc for the Camel cigarette brand, recorded by Serge Christen and produced by Michel Bovay (The Sevens). ‘A Camel smoke has no equal / so now's the time to have a try / you'll soon find out that I don't lie’. Released in large numbers as a flexi disc. Versions on vinyl also exist. Krokodil promoted the single with a group of dancers (The Camel Dancers).
KROKODIL: DON’T MAKE PROMISES
Vinyl
Don’t Make Promises / Hurra! Alive
Liberty 15 229
1969
Dank den Verbindungen von Hardy Hepp zum deutschen Produzenten Siggi Loch kommen Krokodil beim deutschen Ableger der US Firma Liberty unter. Auf der A-Seite befindet sich eine groovende Version des Tim-Hardin-Songs „Don’t Make Promises“, Walty Anselmo steuert die B-Seite „Hurra! Alive“ bei. Die beiden Songs finden sich nicht auf dem ersten Krokodil-Album.
Thanks to Hardy Hepp's connections to the German producer Siggi Loch, Krokodil were able to sign with the German subsidiary of the US company Liberty. The A-side features a groovy version of the Tim Hardin song ‘Don't Make Promises’, while Walty Anselmo contributed the B-side ‘Hurra! Alive’. Neither song appears on the first Krokodil album.
KROKODIL: YOU’RE STILL A PART OF ME
Vinyl
You’re Still A Part Of Me / All Alone
Liberty 15270
1969
Wenn es einen „Signature Song“ von Walty Anselmo gibt, dann ist es das hypnotische „You’re Still A Part Of Me“, der das erste Krokodil-Album eröffnet und von dem es eine gekürzte Single Version gibt.
If there is a ‘signature song’ by Walty Anselmo, it is the hypnotic ‘You're Still A Part Of Me’, which opens the first Krokodil album. Liberty released a shortened single version.
KROKODIL: TELL ME WHAT YOU WANT
Vinyl
Tell Me What You Want (Tell Tale) / Blue Flashing CIrcle
Liberty 15396
1970
Eine für Krokodil-Verhältnisse sehr poppige - und britische! - Single A-Seite, geschrieben und gesungen von Terry Stevens. „Blue Flashing Circle“ stammt aus de Feder von Walty Anselmo und findet sich auch auf dem zweiten Album „Swamp“.
A very "commercial" single for a Krokodil release – and a British sounding one at that! Written and sung by Terry Stevens, ‘Blue Flashing Circle’ was penned by Walty Anselmo and is also featured on the second Krokodil album, ‘Swamp’.
KROKODIL: POLLUTION
Vinyl
Pollution / Lady Of Attraction
Liberty 15466
1971
Diesmal veröffentlichen Krokodil eine Single mit einem Nicht-Album-Track auf der A-Seite, gschrieben von Walty Anselmo: „Pollution“ thematisiert dem Zeitgeist entsprechend die Umweltverschmutzung, zu einer Hendrix-Gitarre, rasenden Drums und rhytmischen Blues-Harp-Akzenten. Die B-Seite ist die verträumt-verdrogte Ballade „Lady Of Attraction“ vom Album „An Invisible World Revealed“.
Once again, Krokodil released a 45 with a non-album track on the A-side (written by Walty Anselmo): ‘Pollution’ addressed the issue of environmental pollution. It features a Hendrix guitar, frantic drums and rhythmic blues harp accents. The B-side is the dreamy, drugged ballad ‘Lady Of Attraction’ from the album ‘An Invisible World Revealed’.
KROKODIL: Krock’n’Roll
Vinyl
Krock’n’Roll / A Mighty Long Way To Go
Bellaphon 18133
1972
Die letzte Krokodil-Single: Ein lockerer Rocker, early Glam Style. Walty Anselmo ist gleich zwei mal auf dem Cover zu sehen, einmal wurde er wohl von der Gestaltungsabteilung mit Mojo Weideli verwechselt.
The last Krokodil single: a laid-back rocker, early glam style. Walty Anselmo is featured twice on the picture sleeve; once he was probably mistaken for Mojo Weideli by the design department of the record company.